Utile pentru sanatatea emotionala

Despre starea de ”neatenție

             Poate că mulți dintre voi au observat un lucru interesant cu privire la modul în care funcționează mintea noastră: rareori se află în prezent. Bineînțeles că dacă cineva ne-ar întreba ”Ești prezent în viața ta? sau ”Îți trăiești viața?”, cel mai probabil că în prima fază ne-am uita strâmb la respectiva persoană, iar apoi fie i-am da un răspuns din politețe fie am încerca să o evităm.

Vă propun un mic exercițiu. Aș vrea ca în zilele următoare să urmăriți ce face mintea voastră în următoarele situații: când mâncați, când vă spălați pe corp, pe dinți, când parcurgeți orașul în drum spre lucru, spre casă, când sunteți cu prietena (ul), cu familia, când faceți sex, etc.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Cel mai probabil veți observa că corpul vostru face ce are de făcut, iar mintea… ei bine, mintea… își vede de ale ei. Altfel spus, vă spălați pe dinți, pe corp, iar în acest timp vă gândiți la: ce o să faceți mâine, la cum o să vă îmbrăcați, la cearta avută cu șeful, prietenul, colegul, sau poate că vă gândiți la cât de grea  a fost ziua și câte ați avut de suportat, sau poate la … etc.

Cea mai mare parte a vieții de fiecare zi este  guvernată de rutină, de obișnuințe. Altfel spus, pe parcursul unei zile, in mare parte suntem pe „pilot automat”. Aceste rutine, obișnuințe își au rostul lor, în primul rând eliberează spațiul mintal, pentru ca astfel să ne putem focaliza pe alte aspecte.

Până acum, din ceea ce v-am relatat, nu pare a fi o problemă, poate din contră, un avantaj pentru a ne putea bucura de toate experiențele vieții. Dar nu este chiar așa, pentru că, din păcate, libertatea pe care o oferă astfel de rutine minții noastre, nu este folosită într-un mod avantajos. Dacă mintea găsește un moment în care nu este nevoie de atenția noastră completă la experiența prezentă, atunci ea va avea tendința de a oscila între trecut și viitor, cu foarte scurte opriri în prezent.

Chiar dacă ne surprindem că suntem în prezent, putem observa că mintea noastră face ca prezentul să fie lipsit de valoare. Cei mai mulți dintre noi realizăm în mod constant judecăți cu privire la ce trăim. Dacă permitem acestui șir de gânduri să continue, adesea putem observa că gândul nostru zboară apoi la alte gânduri, judecăți sau amintiri, care nu au o importanță reală.

Voi încheia articolul de azi cu o idee care îi surprinde pe mulți dintre clienții mei. Este vorba de faptul că ”De obicei, noi nu avem un control asupra minții noastre, chiar dacă avem iluzia acestui control.”

În săptămânile care vor urma voi continua și acesta serie de articole cu alte informații interesante, precum și cu câteva exerciții pentru a combate această tendință de a fi pe „pilot automat”.


Lasa un raspuns